Våra öppettider på Sveriges VVS-museum

Öppet hus våren 2024

Sveriges VVS-museum har ”öppna hus” för allmänheten , kl. 11.00-16.00

28 april

Dessa dagar  guidar och berättar vi om hur värme, ventilation och sanitet, VVS, har utvecklats i Sverige sedan 1850-talet, Vi brukar säga: ” Hur VVS-branschen varit med och utvecklat det svenska samhället från Lort-Sverige till världens högsta levnadsstandard”. Ni får bland annat få se en hand-vevad tvättmaskin, vedeldad vattenvärmare, badrum från 1930-talet och hundraåriga verktyg mm.

Fri entré

Alla är varmt välkomna!

På museet finns tillgång till kaffeservering.

För närvarande tar vi endast emot bokade besök med guidning.

Ett guidat besök för grupper upp till 15 personer. Guidningen tar cirka 1.5-2 timmar. Kostnad för guidat besök är 500 kronor. Det finns tillgång till kaffeservering.

Bokning sker via mejl, bjorn.smedman@sverigesvvsmuseum.se eller per telefon 08- 12 81 99 99 / 0769 452016
Presentkort

En överraskande present till någon du känner? Köp ett presentkort för ett guidat besök!

Kontakta: carola.runius@sverigesvvsmuseum.se